سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ بندگان نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، کسی است که نسبت به خانواده اش بخل ورزد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
آیین دانایان 7
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» دلیل شیوع بیماریهای روحی از نگاه آیت الله مکارم

متاسفانه با پیشرفت فزاینده بیماری‌های روحی و روانی ، دنیا تبدیل به بیمارستان روحی شده است و علت گسترش بیماری‌های روحی و روانی فقدان ایمان به خدا است .



به گزارش «شیعه نیوز» ، آیت الله مکارم شیرازی، روز چهارشنبه 23 فروردین ماه در آغاز  درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهارداشتند: خدای متعال در حدیث قدسی خطاب به نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) فرمود: اگر هر تغییر و دگرگونی که در زندگی بنده مومن صورت می‌گیرد راضی باشد خیر فراوانی برای او قرار می‌دهم.

ایشان با بیان این که خیر و برکت الهی در برخی گرفتاریها به انسان می‌رسد افزودند: همان طوری که خدای متعال می‌فرمایند بنده مومن درزندگی خود با سه برنامه راضی شدن به قضای الهی ، صبور و شکیبا بودن در مقابل حوادث مختلف و شکر گزاری نعمت‌های الهی رو به رو شود که موجب خیر و برکت فراوان در زندگی انسان می‌گردد.

این مرجع تقلید تصریح کردند: اگر مومنین و بندگان خدای متعال این سه ویژگی را در زندگی روزمره خود داشته باشند ، خدای متعال نوید داده است، که جز آنها صدیقان درگاه باریتعالی خواهند بود .

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مشکلات روحی جوامع بشری خاطر نشان ساختند: یکی از مهمترین مشکلات در دنیا امروز نگرانی‌های روحی روانی است به طوری که بیماری‌های جسمانی ممکن است در نقصان باشد ولی همانطوری که مطلعین می‌گویند بیماری‌های روحی و رونی روبه گسترش است .

ایشان دنیای امروز را به بیمارستان روحی تشبیه کرده و گفتند: متاسفانه با پیشرفت فزاینده بیماری‌های روحی و روانی ، دنیا تبدیل به بیمارستان روحی شده است .

این مرجع تقلید، علت اصلی بیماری‌های روحی فقدان ایمان دانسته و تاکید کردند: علت گسترش بیماری‌های روحی و روانی فقدان ایمان به خدا است .

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: آرامش در سایه نام خدا امکان پذیر است چرا که یاد خدا آرام بخش است.

ایشان در ادامه با اشاره به زندگی انبیا الهی خاطر نشان ساختند: شکنجه‌ها ،ظلم ، آزار و اذیت‌ها ی انبیای الهی توسط کفار و مشرکین باعث تعالی مکتب آنها و روح ایمان آنها شد همانطوری که شخص نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) را در مقابل سه کار قراردادند یا او را بکشند یا زندانی نمایند ویا ایشان را اخراج کنند که نبی مکرم اسلام راه سختی هجرت را در پیش گرفتند .

معظم له بابیان اینکه اگر نبی مکرم اسلام(ص) هجرت به مدینه نداشتند دین اسلام شکوفا نمی شد گفتند: پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نیز با سختی‌های فراوان مکه را به قصد مدینه ترک کردند و اگر مدینه نمی آمدند اسلام شکوفا نمی شدچرا که بسیاری از حوادث در زندگی می‌افتد که در ابتدا دردناک جلوه می‌کند ولی بعد‌ها مایه خیرات بسیاری می‌شود که امروز ظهور اسلام را در سراسر جهان مشاهده می‌کنیم و امام راحل نیز همین رویه را در استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » آیین دانایان 7 ( سه شنبه 91/1/29 :: ساعت 12:0 صبح )
»» سردار سلیمانی در سایتهای خبری ترکیه

 

 

 

آپلود

 

 

 

به گزارش مشرق،روز گذشته برخی از سایت‌های اطلاع‌رسانی ترکیه، خبری به نقل از وال استریت ژورنال منتشر کردند که سوژه اصلی آن سردار سلیمانی بود.

در اکثر این سایت‌ها به ترس امریکا از قدرت سردار سلمانی اشاره شده بود. عکس فوق در سایت haber365 درج شده و ترجمه تیتر آن اینست؛

"تنها فردی که امریکا از آن می‌ترسد"

سردار سلیمانی کیست؟

قاسم سلیمانی (متولد ‎20 اسفند 1335)  از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده نیروی قدس سپاه است. وی اهل استان کرمان است. او در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق فرمانده لشکر 41 ثارالله بود.

واشنگتن پست او را از مهمترین سیاست گذاران سیاستهای خارجی ایران می‌داند. وی در 4 بهمن 1389 درجه? سرلشکری دریافت کرد.

پس از تکرار بسیار نام قاسم سلیمانی در رسانه‌های جهان، خبرگزاری فرانسه خبری را منتشر ساخت که از احتمال ترور وی توسط دولت آمریکا پرده بر می‌داشت. بر اساس این خبر جک کین فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا که در نشست استماع کنگره آمریکا حضور داشت با اشاره به طرح ترور مقامات ایرانی به ویژه مقامات ارشد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، گفت: چرا آنها را به قتل نرسانیم؟ آنها قریب به هزار آمریکایی را کشته‌اند، چرا ما عامدانه آنها را ترور نکنیم؟ نمی‌گویم که اقدام نظامی انجام دهیم، من پیشنهاد می‌دهم عملیات محرمانه انجام دهیم. باید فشارهای شدیدی روی آنها اعمال کنیم.
همچنین رویل مارک گریچ از کارشناسان موسسه به دفاع از دموکراسی اظهار داشت: آنان به اندازه ما دارای منطق نیستند، فکر نمی‌کنم بتوانید بدون به قتل رساندن یکی از آنها، مرعوبشان کنید.
قاسم سلیمانی خیلی زیاد سفر می‌کند، بروید او را دستگیر کنید یا به قتل برسانید! به گزارش خبرگزاری فرانسه در ادامه این اظهارت برخی از نمایندگان آمریکایی اعلام کردند ما انجام هرگونه اقدامی درباره ایران را دور از ذهن نمی‌دانیم اما از ابراز موافقت با اظهارات جک کین سر باز زدند.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » آیین دانایان 7 ( دوشنبه 91/1/21 :: ساعت 12:0 صبح )
»» تصویر اختصاصی شیعه نیوز از درب منزل حضرت زهرا (سلام الله علیها)

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » آیین دانایان 7 ( پنج شنبه 91/1/17 :: ساعت 8:25 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

هفته ی بسیج گرامی باد
www.shayeaat.ir
چگونه گرفتار کلاهبرداران سایبری نشویم
به صورت تخصصی وبلاگنویسی کنید
مختصری از زندگانى حضرت امام صادق (علیهالسلام)
7 نفر اول جهنم را بشناسید
واکنش به انفجارهای مساجد در عربستان و کویت
تا چند روز دیگر دنیا به آخر خواهد رسید؟
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 11
>> بازدید دیروز: 16
>> مجموع بازدیدها: 28074
» درباره من

آیین دانایان 7

» آرشیو مطالب
تیر 91
خرداد 91
اردیبهشت 91
فروردین 91
اسفند 90
بهمن 90
دی 90
آذر 90
آبان 90
مهر 90
مرداد 90
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» طراح قالب