سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و روایت شده است که دو مرد را نزد او آوردند که از مال خدا دزدى کرده بودند : یکى از آن دو بنده بود از بیت المال مسلمانان ، و دیگرى در ملک مردمان . فرمود : ] امّا آن یکى از مال خداست و حدّى بر او نیست چه مال خدا برخى از مال خدا را خورده ، و امّا دیگرى بر او حدّ جارى است و دست او را برید . [نهج البلاغه]
آیین دانایان 7
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» شبکه های اجتماعی و سناریوهای جدید جنگ نرم

شبکه‌های اجتماعی به یک بستر مناسب برای اجرای حملات اینترنتی، سرقت اطلاعات محرمانه و ارزشمند کاربران، انتشار و اشتراک آلودگی‌های رایانه‌ای، ویروس‌های اینترنت، لینک‌های مخرب و اجرای کلاهبرداری‌های آن‌لاین شده‌اند.

بسیاری از صاحب‌نظران بر این باورند که نقش شبکه‌های اجتماعی در ایجاد بستر برای جاسوسی بسیار بالاست. با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند "فیس‌بوک"، "توئیتر"، "گوگل پلاس" و ... موضوع امنیت در این بخش از فضای مجازی نیز مورد نظر صاحب‌نظران و همچنین کاربران قرار گرفته است.


شبکه‌های اجتماعی، به دلایل بسیار، به یک بستر مناسب برای ترتیب و اجرای حملات اینترنتی، سرقت اطلاعات محرمانه و ارزشمند کاربران، انتشار و اشتراک آلودگی‌های رایانه‌ای، ویروس‌های اینترنت، لینک‌های مخرب و اجرای کلاهبرداری‌های آن‌لاین تبدیل شده‌اند.هر چند مسئولان فیس‌بوک می گویند برای افزایش امنیت این شبکه‌اجتماعی، هر کاری که لازم بوده را انجام داده‌اند و همواره به راه‌های جدید برای افزایش قابلیت‌های حفاظتی این شبکه مهم می‌اندیشند، اما بسیاری از کارشناسان امنیتی به سطح اقدامات و تدابیر امنیتی اتخاذ شده به وسیله شبکه‌های اجتماعی خوشبین نیستند.

بر اساس اعلام شرکت امنیتی "Panda Security"، شرایط فعلی امنیت در شبکه‌های اجتماعی تا حد زیادی متاثر از فربه شدن این شبکه‌ها به علت هجوم کاربران عادی‌تر اینترنت به استفاده از خدمات و مزیت‌های شبکه‌های اجتماعی است و اینکه شرایط ناامن این شبکه‌ها تماما به علت سهل‌انگاری یا عدم اتخاذ تدابیر حفاظتی صحیح از سوی مسئولان آنهاست کمی غیرمنصفانه است؛ هرچند نباید احتمال سوءاستفاده‌های سیاسی، اجتماعی و یا اطلاعاتی از سوی شبکه‌های اجتماعی را از نظر دور نگاه داشت.

فیس‌بوک که بیش از 800 میلیون کاربر فعال دارد، وبگردی میلیون‌ها کاربری را هم که عضو این وبگاه شبکه‌سازی اجتماعی نیستند به دقت ردیابی می‌کند. اما اخیرا نیز ارتش آمریکا صراحتا وارد شبکه‌های اجتماعی شده است و در حال فعالیت در راستای اهداف کاخ‌سفید است.

چندی پیش روزنامه انگلیسی "گاردین" در گزارشی نوشت که نیروهای ارتش آمریکا از پایگاه هوایی مک‌دیل در کالیفرنیا با استفاده از نرم‌افزاری رایانه‌ای، کاربران جعلی را برای انجام تبلیغات به نفع آمریکا در اینترنت ایجاد می‌کنند.‌ روزنامه گاردین انگلیس گزارشی را درباره عملیات جاسوسی آمریکا در رسانه‌های اجتماعی و ایجاد کاربری‌های جعلی در رسانه‌های اجتماعی برای انجام تبلیغات به نفع آمریکا منتشر کرد که در آن آمده است: نرم‌افزار "عروسک زاپاس" ارتش با خلق هویت‌های جعلی به دنبال انجام تبلیغات به نفع آمریکا است.ارتش ایالات‌متحده در حال تولید نرم‌افزاری است که اجازه می‌دهد به شکلی محرمانه با خلق شخصیت‌های کاذب در سایت‌های رسانه اجتماعی دست برده، بر گفتگوهای اینترنتی تاثیر گذاشته و فضای تبلیغاتی را به نفع آمریکا سازماندهی کند.

یک شرکت مستقر در کالیفرنیا برنده مناقصه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (Centcom) به عنوان متولی نظارت بر عملیات نظامی ایالات‌متحده در خاورمیانه و آسیای‌مرکزی برای تولید نرم‌افزاری موسوم به "سرویس مدیریت شخصیت آنلاین" شده که به پرسنل نظامی امکان می‌دهد به طور همزمان با 10 هویت مجازی به ظاهر ساکن در مناطق مختلف دنیا در فضاهای مجازی حضور پیدا کنند. گمان می‌رود منتقدان از این روند که به ارتش آمریکا اجازه می‌دهد نوعی اجماع دروغین در مباحثات آنلاین ایجاد کرده، افراد دگراندیش را به حاشیه برانند و تفاسیر یا گزارشاتی را که همسو با اهدافشان نیست در نطفه خفه کند ابراز ناخرسندی کردند.

افشای این مسئله که ارتش آمریکا در حال خلق شخصیت‌های کاذب آنلاین است -که نزد کاربران شبکه‌های اجتماعی به عروسک زاپاس شهرت دارد- همچنین ممکن است سایر دولت‌ها، شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های غیردولتی را به الگوبرداری از این رویه ترغیب کند. در چارچوب قرارداد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، هر یک از شخصیت‌های کاذب آنلاین باید پیشینه‌ای متقاعد کننده، مشخصات قابل‌قبول و جزئیات باشد که آن را واقعی جلوه دهد و تا 50 اپراتور مستقر در آمریکا باید قادر به استفاده از آنها در ایستگاه‌های کاری "بدون ترس از شناسایی شدن به وسیله نیروهای متخاصم پیشرفته" باشند.

"بیل اسپیکز"، سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا می‌گوید: «این فناوری قابلیت فعالیت‌های مشارکتی مخفیانه در وبلاگ‌ها در وب‌سایت‌های خارجی برای قادر ساختن ما به مقابله با افراطیون متخاصم و تبلیغات دشمن در خارج از ایالات‌متحده را دارد.»

وی می‌افزاید: «هیچ‌یک از این اقدامات به زبان انگلیسی نخواهد بود چرا که "تعامل با مخاطبان آمریکایی" با این فناوری غیرقانونی است و هرگونه استفاده از زبان انگلیسی در شبکه‌های اجتماعی از سوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا شفاف‌سازی می‌شود. زبان‌هایی که قرار است از این برنامه استفاده شود عربی، فارسی، اردو و پشتو است.»

البته در قضایای فتنه 88 نیز عملکرد رسانه های اجتماعی در هدایت آشوب‌ها کاملا هویدا بود. مهمترین ابزارهایی که هادیان فتنه 88 برای ایجاد شکاف میان مردم و حکومت و حتی مردم با مردم طی حوادث سال 88 از آن بهره بردند، فضای مجازی و علی الخصوص شبکه‌های اجتماعی بود. طی این حوادث وبلاگ‌ها ، وب سایت‌ها و از همه مهمتر شبکه‌های اجتماعی نقش بی بدیلی در بحران‌زایی ، ایجاد شبهه و هدایت افکار عمومی بر عهده داشتند . این سایت ها با پوشش گسترده اخبار اغتشاش ها ، تئوریزه سازی شبهات ، تغذیه فکری هادیان براندازی در حقیقت به اتاق راهبردی بحران و ناامنی در کشور تبدیل شده بودند. البته این عملکرد تنها در زمان بحران بود. تاثیرات شبکه‌های اجتماعی بر تحولات اجتماعی بسیار اساسی‌تر از هدایت یک آشوب خیابانی بوده است که سربسته می توان به تغییر الگوهای رفتاری، تشدید مدرنیته خواهی، اشاعه فحشا، تقویت و بسط طبقه متوسط و... اشاره کرد.

سهیل بنی‌فاطمه/منبع: رسالت



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » آیین دانایان 7 ( سه شنبه 90/10/27 :: ساعت 7:0 عصر )
»» بسیجی واقعی نورعلی شوشتری

این شعار را که یادتان هست «بسیجی واقعی، همت بود و باکری». یادتان هست چه آدم‌هایی، چرا، کی و کجا این شعار را فریاد می‌زدند؟ این روزها اگر باز هم سر و کله‌ی آن جماعت پیدا ‌شد و اگر این بار فریاد زدند «بسیجی واقعی نورعلی شوشتری!» تعجب نکنید. چرا که از نظر این جماعت، بسیجیان و سپاهیان باید رفته باشند تا واقعی باشند. شهید شوشتری هم الان زیر خاک خوابیده…


این جماعت، با دیدن سپاهی‌ها و بسیجی‌های زنده و در قید حیات، حالشان بد می‌شود. اگر یک بسیجی و یا یک سپاهی زنده باشد و از اعتقاد خود و از آرمان خود دفاع کند، از نگاه این جلبک‌های سبز، غیرواقعی است و مورد شدیدترین حملات و اتهامات قرار می‌گیرد. از نگاه آنها، بسیجی واقعی کسی است که رفته باشد و اگر زنده باشد، باید بی‌بخار باشد، بی‌خیال باشد، با جلبک‌های سبز همراه باشد، ریشه نداشته باشد. آن وقت بسیجی واقعی می‌شود!


البته این آدم‌ها وقتی می‌بینند که مردم هنوز هم بعد از گذشت سالها، دلشان برای بسیجیان و شهدای مظلوم ایران تنگ می‌شود و وقتی می‌بینند فرهنگ بسیجیان واقعی هنوز هم در ایران زنده است، سعی می‌کنند با جنجال و هیاهو آن‌ها را به حاشیه ببرند و دقیقا به همین خاطر است که عده‌ای شعار می‌دهند بسیجی واقعی همت بود و باکری!


اگر چه همین را هم به دروغ ادعا می‌کنند و من معتقدم آنها اصلا هیچ اعتقادی به سپاهیان و بسیجیان زمان جنگ هم ندارند. من به جرات می‌گویم که آنها همت و باکری را هم قبول ندارند. مگر همت و باکری چه نقطه اشتراکی با این جماعت دارند؟ اصلا مگر مساله آنها بر سر یک شخص است؟ مشکل آنها با فرهنگ و اعتقادی است که همت و باکری به خاطرش به شهادت رسیدند و اگر همت و باکری هم امروز زنده بودند، آنها هم مورد خشم و کینه این آدم‌ها قرار می‌گرفتند. همچنان که این روزها یاران و هم رزمان همت و باکری به جرم پافشاری بر همان اعتقادات مورد خشم و کینه جلبک‌های سبز قرار می‌گیرند.


شهید کاظمی در کنار شهید باکری



بسیجی واقعی همت بود و باکری. همت و باکری چه آرزو‌هایی داشتند؟ چه آرمان‌هایی داشتند؟ شهدای مظلوم این سرزمین چه می‌خواستند؟ برای چه می‌جنگیدند؟ مگر همان زمان جنگ هم، عده‌ای آنها را مسخره نمی کردند و به ریششان نمی‌خندیدند؟!‌ مگر همان زمان و درست در روزها و شبهای موشک باران و بمباران شهرهای مسکونی ایران توسط عراق، نهضت آزادی ایران بیانیه صادر نمی‌کرد و هر دو طرف جنگ را محکوم می‌کرد؟! هم ایران و هم عراق! (آن وقت شعار می‌دهند جانم فدای ایران؟!)


بسیجی واقعی همت بود و باکری. بله حرف درستی است. بسیجی واقعی شهدا هستند و آنهایی که هنوز هم به آرمان شهدا و وصیت‌نامه شهدا پایبند هستند. اگر این جماعت هم حقیقتا اعتقاد دارند که بسیجی واقعی همت بود و باکری و اگر در این ادعای خود صادق هستند، باید وصیت‌نامه همت و باکری و دیگر شهدای جنگ تحمیلی را هم قبول داشته باشند. مگر می‌شود کسی را قبول داشت و فکر و عقیده و اعتقادش را قبول نداشت؟


 


این جمله را بخوانید:«امام مظهر صفا پاکی و خلوص و دریایی از معرفت است. فرامین او را مو به مو اجرا کنید تا خداوند از شما راضی باشد زیرا او ولی فقیه است و در نزد خدا ارزش والایی دارد.» (وصیت نامه شهید همت) و این عبارات زیبا :«اگر شبانه روز شکرگزار خدا باشیم که نعمت اسلام و امام را به ما عنایت فرموده باز کم است. آگاه باشیم که سرباز راستین و صادق این نعمت شویم. خطر وسوسه های درونی و دنیا فریبی را شناخته و بر حذر باشیم که صدق نیت و خلوص در عمل، تنها چاره ساز ماست. بایستی محتوای فرامین امام را درک و عمل نماییم تا بلکه قدری از تکلیف خود را شکرگزاری به جا آورده باشیم.» (وصیت نامه شهید باکری)


این جمله را هم بخوانید: «سپاه بازوی ولایت فقیه و تداوم دهنده‌ی انقلاب اسلامی در جهان است. با شکست صدام جنگ تمام نمی‌شود، بلکه جنگ تا بعد از شکست عراق ادامه دارد. پس ما باید خود را برای نابودی اسرائیل و آمریکا آماده کنیم» (وصیت‌نامه سردار شهید بهروز غلامی) و یا «برادران عزیز سپاهی و بسیجی، باید همیشه چون شمع باشیم که دم به دم بسوزیم و سنگر انقلاب را نگه داریم تا دیده شیاطین شرق و غرب کور گردد.» (وصیت نامه سردار شهید ناصر بهبهانی‌نیا)


ادامه مطلب...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » آیین دانایان 7 ( دوشنبه 90/10/26 :: ساعت 8:51 عصر )
»» از هک شدن میترسید؟

کارشناسان تاکید دارند که اگر پسورد ساده‌ای برای فایل‌ها انتخاب شود، در واقع راه برای هکرها باز گذاشته‌ شده و کاربران باید در انتخاب پسوردها دقت کنند.

سیستم عامل رایانه به گونه‌ای است که علاوه بر دسترسی مستقیم به آن اجازه می‌دهد که افراد از رایانه‌های دیگر هم که از طریق یک شبکه به آن رایانه متصل‌اند، به آن فایل‌ها دسترسی داشته باشند، اما برای دسترسی به این فایل‌ها مقرراتی وجود دارد که همان admin معروف که سرپرستی این شبکه را برعهده دارد، وضع می‌کند.

admin دسترسی به بعضی فایل‌ها را محدود و بعضی دیگر را مجاز می‌سازد یا برای دسترسی به فایل‌ها پسوردهایی می‌گذارد که تنها افراد خاصی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. تمام تلاش هکر، دسترسی به این فایل‌هاست که دسترسی به آن فایل‌ها به ‌واسطه پسوردی محدود شده است.
در این گزارش به برخی از بزرگ‌ترین هک‌های صورت گرفته در سال گذشته پرداخته شده است.
 
هک اشتراک 25 میلیون کاربر پلی‌استیشن
سال گذشته شرکت سونی اعلام کرد که هکرها اطلاعات شخصی 24.6 میلیون کاربر دیگر شبکه پلی‌استیشن را به سرقت برده‌اند.

شبکه پلی‌استیشن دارای 77 میلیون کاربر در سراسر جهان است؛ حمله هکرها به این شبکه در تاریخ 16 و 17 ماه آوریل 2011 صورت گرفت اما شرکت سونی این موضوع را در تاریخ 26 ماه آوریل سال گذشته به اطلاع کاربران رساند.

حمله به سایت‌های سونی در اندونزی و تایلند
پس از هک ‌شدن وب‌سایت موسیقی سونی در یونان، دو وب‌سایت دیگر این شرکت در اندونزی و تایلند هک شدند.

سونی در این باره اعلام کرد که وب‌سایت ارائه‌ موسیقی این شرکت در یونان هک‌ شده و اطلاعات شخصی نزدیک به 8 هزار و 500 نفر به دست هکرها افتاده است.

جی‌میل به وسیله هکرهای چینی هک شد
وبلاگ The Contagio security blog در ماه فوریه 2011 شواهدی داشت که حملاتی از سوی هکرها به اکانت‌های جی‌میل دولتی و نظامی آمریکا صورت گرفته است.

گوگل پس از گذشت اندکی تایید کرد که این ادعا درست بوده است و این اکانت‌ها از سوی هکرهایی در چین دزدیده شده است.

البته دولت چین هرگونه حمایت از این هکرها را رد کرد. این اکانت‌ها شامل اکانت‌های فعالان حقوق بشر چین، کارمندان بلندپایه دولت آمریکا و کارمندان نظامی آمریکا می‌شود.

مقابله نینتندو با هکرها
نینتندو هم اعلام کرد که سرورهای این شرکت مستقر در آمریکا با حمله هکرها مواجه شده اما اطلاعات کاربران به سرقت نرفته است.

نینتندو از جمله آخرین شرکتهای فن‌آوری است که با حمله هکرها مواجه می‌شد. پیش از این در ماه آوریل 2011 هکرها به سرورهای سونی رخنه کردند و اطلاعت شخصی بیش از 100 میلیون مشتری این شرکت را به سرقت بردند.

وب‌سایت مجلس سنای آمریکا هک شد
در جریان حملات هکرها در آمریکا، وب‌سایت مجلس سنای آمریکا هک شد و بخشی از اطلاعات آن به سرقت رفت.

به گفته یکی از اعضای مجلس سنای آمریکا، گروه هکرهای Lulz Security وب‌سایت مجلس سنا را هک کردند و به بخشی از اطلاعات دست یافته‌اند اما موفق نشدند به پشت فایروال‌ها و اطلاعات حساس‌تر دست یابند.

آن‌ها گفتند که خوشبختانه اطلاعات شخصی هیچ‌یک از اعضای مجلس سنای آمریکا در اختیار هکرها قرار نگرفته است.

گروه هکرهای Lulz Security پیش‌تر به شبکه آن‌لاین پلی‌استیشن متعلق به سونی حمله کرده و اطلاعات مال و شخصی میلیون‌ها کاربر این شبکه را به سرقت برده بودند.

حمله به وب‌سایت پلیس اسپانیا
گروه هکرهای "انانیمس" در واکنش به دستگیری سه تن از اعضای این گروه در اسپانیا، وب‌سایت پلیس اسپانیا را هک کرد، این در حالی بود که پلیس ترکیه نیز ادعا کرد 32 تن از اعضای این گروه را بازداشت کرده است.

گروه هکرهای "انانیمس" پیش‌تر در وبلاگ خود به پلیس اسپانیا هشدار داده بود که وقوع حملات سایبری علیه وب‌سایت‌های این نیروها قریب‌الوقوع است.

سگا، جدیدترین قربانی هک
شرکت طراح بازی سگا هم قربانی هک در مجموعه حملات اینترنتی سال گذشته به شرکت‌های بازی شد.

این شرکت با ارسال ای‌میلی به کاربران سیستم "سگا پس" هشدار داد که نشانی ای‌میل، تاریخ تولد و کلمات عبور رمزنگاری شده آن‌ها از پایگاه داده آن‌لاین این شرکت به سرقت رفته است.

سگا سیستم آنلاین خود را غیرفعال کرده و کلمه عبور کلیه کاربران تغییر یافته است. رخنه امنیتی در سیستم آنلاین سگا، پس از انجام حملات مشابه هکرها به سیستم‌های سونی و نینتندو انجام گرفته و اطلاعات هزاران کاربر بازی رایانه‌ای در این حملات به سرقت رفته است.

بانک‌ها هدف خلافکاران سایبری
طبق قوانین حفاظت داده جدید پیشنهاد شده از سوی کمیسیون اروپا، بانک‌ها و شرکت‌های دیگر، مجبور خواهند شد هنگامی که اطلاعات شخصی مشتریانشان به سرقت می‌رود، به آن‌ها هشدار دهند.

در حال حاضر بیش‌تر شرکت‌ها ملزم نیستند هنگامی که به رخنه امنیتی اینترنتی یا مفقود شدن لپ‌تاپ حاوی داده‌های مشتریان پی می‌برند، به آن‌ها اطلاع دهند.

معاون کمیسیون اروپا در یک سخنرانی برای انجمن بانکداران انگلیس هشدار داد که قوانین جدید به این معنی است که همه شرکت‌ها مجبور خواهند بود درباره مشکلات امنیت داده واضح و شفاف عمل کنند.

اطلاعات اندکی درباره گستردگی این مشکل وجود دارد، زیرا رخنه‌های امنیتی مالی معمولا علنی نمی‌شوند. سال گذشته سیتی بانک در یک اقدام کم سابقه اقرار کرد که هکرها اطلاعات 360 هزار مشتری آمریکایی این بانک را به سرقت برده‌اند.

حمله به وب‌سایت وزارت دفاع سوریه
پس از اینکه گروه هکرهای انانیمس وب‌سایت وزارت دفاع سوریه را هک کرد، هکرهای سوری طی اقدامی تلافی‌جویانه شبکه اجتماعی انانیمس به نام آنون پلاس (AnonPlus) را هک کردند و عکس‌هایی وحشتناک و نفرت‌انگیز بر روی این شبکه اجتماعی فرستادند.

شبکه اجتماعی گروه هکرهای انانیمس به نام آنون‌پلاس (AnonPlus) سال گذشته راه‌اندازی شد و چندی پیش این گروه وب‌سایت وزارت دفاع سوریه را هک کردند.

هکرهای سوری هم‌چنین در پیغام خود به انانیمس اعلام کردند: در پاسخ به هک شدن وب‌سایت وزارت دفاع سوریه، مردم سوریه تصمیم گرفتند فضای اینترنت را از وجود وب‌سایت شما پاک‌سازی کنند.

بلک‌بری آماج حمله
گروهی از هکرها در اعتراض به تصمیم شرکت بلک‌بری در همکاری با پلیس انگلستان سایت این شرکت را هک کردند.

این گروه که "پویزن" (سم) نام دارد، وبلاگ شرکت بلک ‌بری را هک کرده و در مطلبی که آنجا نوشتند، بلک‌بری را تهدید کرده‌اند که اگر این شرکت اطلاعات مربوط به کاربران را در اختیار پلیس قرار دهد، اقدامی تلافی‌جویانه انجام خواهد داد.

پلیس انگلستان معتقد است که جوانان خشمگین، قرار و مدارهای خود را از طریق سیستم پیام‌رسان بلک‌بری تنظیم می‌کردند. شرکت تولیدکننده این تلفن‌های همراه هم قول داده که با پلیس و وزارت کشور انگلستان همکاری کند.

هک ویکی‌لیکس پس از انتشار اسناد محرمانه
سال گذشته هم‌چنین وب‌سایت ویکی‌لیکس بعد از انتشار ده‌ها هزار سند محرمانه وزارت خارجه آمریکا مورد حمله هکری قرار گرفت و مسدود شد.

سازمان‌دهندگان ویکی‌لیکس در توئیتر اعلام کردند وب‌سایت ویکی‌لیکس هم‌اکنون مورد حمله هکری قرار گرفته و از دسترس خارج شده است.

آن‌ها از طرفداران خود خواستند برای مشاهده اسناد محرمانه منتشره به وب سایت آینه (mirror) ویکی‌لیکس مراجعه و یا اینکه از یک سیستم جداگانه جست‌وجو (cablegatesearch.net) استفاده کنند.

یوتیوب هم هک شد؟
کانال رسمی یوتیوب شرکت غول رایانه‌ای مایکروسافت هم هک شد. تمام ویدئوهای رسمی مثل برنامه‌های تبلیغاتی اخیر هک شده‌اند و از آنجا که این کانال دارای 24 هزار مشترک است، به‌جای آن‌ها کلیپ‌های کوتاه درخواست تبلیغ قرار داده شده است.
 
هکرها به شرکت‌های نفت و گاز هم رحم نکردند
بنا بر گفته آژانس امنیت ملی نروژ، به دنبال هک شرکت‌های نفت و گاز، اسرار و اطلاعات صنعتی درباره مذاکرات قراردادها دزدیده شد.

این آژانس هم‌چنین اعلام کرد که حدود 10 شرکت و شاید هم بیش‌تر در بزرگ‌ترین موج حملات با قصد ضربه زدن به این کشور، مورد حمله قرار گرفتند.

نروژ جزء آخرین کشور در فهرست کشورهایی قرار گرفته که اسرار و مالکیت فکری خود را به خاطر دزدان سایبری از دست داده‌اند.

اعتراف به هک فیس‌بوک
دانشجویی از شهر یورک در انگستان، به هک کردن فیس بوک که از نظر دادگاهی در لندن یکی از نمونه‌های برجسته هک این شبکه اجتماعی به شمار می‌رود، اعتراف کرد.

دانشجوی 26 ساله اظهار کرد: «در ماه‌های آوریل و مه سال جاری در این شبکه اجتماعی بزرگ جهان رخنه کرده است.»

اقدام این دانشجو سبب اعلام هشدار نسبت به جاسوسی صنعتی در میان مقامات آمریکایی از جمله FBI شده است. بنا بر اعلام دادستان سندیپ پاتل، وی سیستم‌های فیس‌بوک را هک و اطلاعاتی با مالکیت فکری (معنوی) بسیار حساسی را دانلود کرده است.
 
منبع: ایسنا
 


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » آیین دانایان 7 ( شنبه 90/10/24 :: ساعت 6:0 عصر )
»» سردار کوچولو ، سردار فاتح !

 

همیشه برایم سوال بود که چرا حضرت زینب سلام الله علیها در خرابه ی شام یکی از محارم را معین نفرموده تا بدن سه ساله را غسل دهد ؟!
بعدها فهمیدم این سه ساله سند حقانیت حضرت حسین بوده است .
حضرت زینب فرمودند : غساله ای از شام بیاید و سه ساله را غسل دهد این یک دستور است , وقتی غساله آمد ،

 

 

 

 

{ فکر سلیم ، قلب سلیم }
سوال است و پیش می آید دیگر :
به فرض اینکه امام حسین علیه السلام خانواده اش را با خودش به کربلا نمی برد ،
و نیز به فرض اینکه دستگاه حکومتی برای منصرف کردن امام حسین از قیام ، متعرّض خانواده ی ایشان نمی شد ،
و امام حسین می آمد به کربلا ،
و با عده ای از همان اصحاب شهید می شد ؛
بعدش چه اتفاقی می افتاد ؟
جوابی که محتمل است اینست که :
سرهای شهدا را از بدن جدا می کردند ،
سپس به کوفه و از کوفه به شام می بردند ،
و آنجا هم به خاک می سپردند ،
خب بعدش چه ؟
چه می شد ؟
یزید علیه اللعنة به راحتی اعلام می کرد که من پیروز شده ام ،
و وقتی خبر شهادت امام حسین به مدینه می رسید ،
هرچه خانواده ی امام حسین بی تابی می کردند ،
حکومت می گفت شما که از ماجرا خبر ندارید و نمی دانید حسین چه کرده است !
و به راحتی علیه اهل بیت تبلیغ می کرد
که چه نشسته اید
که حسین چه ها کرد و چه ها نکرد و از این داستان ها
و به راحتی خون امام حسین مصادره می شد .

{ تدبیر }
اما امام حسین علیه السلام با یک تدبیر صد در صد درست ، خانواده ی خود را به همراه برد
و این خانواده پیامبران کربلا شدند
و سند حقانیت امام حسین علیه السلام

این سوال تا به امروز در ذهن بشر حقیقت جو ، حکاکی شده است که :
اگر لشگر دشمن با حضرت حسین مشکلی داشتند ، چرا آب را به روی خانواده اش بستند ؟!
اگر لشگر دشمن با حضرت حسین مشکل داشتند ، چرا رسم عرب (و نه رسم اسلام ) را بر اساس حرمت جنگ در ماه های حرام ، زیر پا نهادند ؟!
اگر لشگر دشمن با حضرت حسین مشکل داشتند چرا طفلی 11 ساله را به نهایت سباعت به شهادت رسانیدند؟!
اگر لشگر دشمن با حضرت حسین مشکل داشتند چرا 6 ماهه ای را ترحم نکردند ؟!
اگر لشگر دشمن با حضرت حسین مشکل داشتند  چرا سه ساله ای را تازیانه می زدند و
هزاران سوال دیگر

{ فضاحت عظمی}
و هیچ جوابی برای این سوالات پیدا نکردند جز اینکه نامردمان آنزمان
از دین و اساس آن منحرف شده بودند
و مشکل آنان دین بود
اگرچه لباس دین به خود پوشانده بودند .
امروزه در هیچ جای دنیا جز در فرهنگ قومی وحشی حمله به کودک و زن بی سلاح
هیچ جایی ندارد
هرکه چنین کند سند توحش خود را امضا کرده است
سند توحشی که سربازان لشگر دشمن
همه و همه
باهم آنرا امضا کردند
و اگر عده ای در مقابل فریاد “اما ترونه کیف یتلظی عطشا”ی حضرتش ، ساکت بودند ویا گریه کردند
اما همانها
فردا
بر آن ابدان مطهره ، اسب تازیدند
و همان ها بر خاندانش که بی سلاح بودند ، انواع بی حرمتی ها را روا داشتند .

{ نازنین سردار کوچک }

اگر سه ساله ی امام حسین همراه این خانواده نبود ،
سند ظلم این حیوان های انسان نمارا چه کسی می فهمید ؟!
و چگونه یزید ملعون بی آبرو میشد و اعلام شکست می کرد؟
وقتی نازنین سردار کوچک و سه ساله ی امام حسین به شهادت رسید
تازه مردم شام فهمیدند چه خبر است !
و شام را دخترکی سه ساله ، فتـــح کرد !

{ سندی دیگر ، فتحی دیگر }
همیشه برایم سوال بود که چرا حضرت زینب سلام الله علیها
در خرابه ی شام
یکی از محارم را معین نفرموده تا بدن سه ساله را غسل دهد ؟!
بعدها فهمیدم
این سه ساله سند حقانیت حضرت حسین بوده است .
حضرت زینب فرمودند : غساله ای از شام بیاید و سه ساله را غسل دهد
این یک دستور است
وقتی غساله آمد ،
و آماده شد برای مقدمات
بدن آن نازنین سردار حسینی را دید ،
متحیر گفت : دست به این بچه نمی زنم
باید بدانم به چه مرضی مرده است .
مبادا مرضش واگیر دار باشد !
ببینید تبلیغات تا کجاست .
زن غساله نمی داند چه خبر بوده است .
حضرت زینب می فرمایند :
ای زن ! چرا مگر چه شده که به بدن عزیزما دست نمی زنی
گفت : چرا بدنش سیاه سیاه است
حضرت فرمودند :
جای تازیانه است .
گفت : آیا این بچه را هم تازیانه زده اند ؟!
و حضرت زینب باید چه بگوید ؟!

{ بیداری }
و این پیام
به متن جامعه منتقل می شود ،
و نمونه های اینچنین .
فقط باید اشاره ای کرد
تا اوج فعالیت تبلیغی کاروان اسرا
به فرماندهی همـو که دخت حیدر است ؛مشخص شود

{ غوغا }
ببین چه کرده اند این زنان و کودکان
شام را
هنگام ورود اسرا
آذین بسته بودند
خوب بنگر
کاروانیان میروند
اما شهر سیاه پوش شده است

{ مُزد }
اینجاست که نقش این کاروان
و همراهان حسینی
خصوصا کودکان و اطفال
در قیام کربلا
مشخص می شود

{ پی نوشت } :

شاید سه سالش نشده باشد
آخ ! چرا گوشواره دارد؟
مادرش فراموش کرده که اینجا کربلاست…؟
یادم نبود …
فکر کردم اینجا کربلاست …!

 

 

منبع: حسین مداحی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » آیین دانایان 7 ( سه شنبه 90/10/6 :: ساعت 3:0 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

هفته ی بسیج گرامی باد
www.shayeaat.ir
چگونه گرفتار کلاهبرداران سایبری نشویم
به صورت تخصصی وبلاگنویسی کنید
مختصری از زندگانى حضرت امام صادق (علیهالسلام)
7 نفر اول جهنم را بشناسید
واکنش به انفجارهای مساجد در عربستان و کویت
تا چند روز دیگر دنیا به آخر خواهد رسید؟
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 2
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 28049
» درباره من

آیین دانایان 7

» آرشیو مطالب
تیر 91
خرداد 91
اردیبهشت 91
فروردین 91
اسفند 90
بهمن 90
دی 90
آذر 90
آبان 90
مهر 90
مرداد 90
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» طراح قالب